۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۳۱۹۰۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

هجمه به حوزه بی انصافی است| زندگی طلاب با شهریه های حداقلی اداره می شود

هجمه به حوزه بی انصافی است| زندگی طلاب با شهریه های حداقلی اداره می شود
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، طلاب و روحانیان را ضعیف ترین اقشار از نظر مالی در جامعه معرفی کرد و گفت: یک طلبه تنها با شهریه های حداقلی زندگی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که بودجه حوزه‌های علمیه همواره کمتر از سایر مراکز علمی و آموزشی کشور بوده است، گفت: عده‌ای در این کشور به بهانه شفافیت، خط تخریب و تقابل با حوزه‌های علمیه را دنبال می‌کنند.
 
وی با بیان این که دولت‌ها تنها برای تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه در طول سال اعتبارات ناچیزی را اختصاص می‌دهند، افزود: حوزه علمیه از نظر بودجه‌ای در مقایسه با سایر مراکز آموزشی کشور در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که برخی‌ها در این کشور به دنبال انحراف افکار عمومی از بی تدبیری‌ها و ضعف‌ها هستند، بیان داشت: به همین دلیل به بهانه بودجه حوزه‌های علمیه، این مراکز مهم و اثرگذار را مورد هجمه قرار می‌دهند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد نگاه منفی دولت به بودجه حوزه‌های علمیه و مؤسسات فرهنگی بودیم، تصریح کرد: علیرغم شعار‌هایی که دولت‌ها در حمایت از مراکز حوزوی می‌دهند، اما متأسفانه شاهد کمترین توجه از سوی همه دولت‌ها به ویژه دولت فعلی از این مراکز مهم بودیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی‌ها در این کشور تلاش می‌کنند از اثرگذاری حوزه‌های علمیه در جامعه بکاهند، بیان داشت:، اما حوزه و روحانیت در طول این چهار دهه ثابت کردند علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها به وظایف و رسالت خود در برابر نظام و انقلاب عمل خواهند کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز مدارس علمیه با حداقل‌های ممکن به انجام وظایف و مأموریت‌های خود مشغول هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سایر مراکز علمی و آموزشی کشور در یک شرایط بهترین از لحاظ بودجه‌ای قرار دارند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دولت‌ها در برابر حوزه‌های علمیه یک تکلیف شرعی و قانونی دارند، تصریح کرد: متأسفانه در طول سال‌های اخیر دولت‌ها به وظایف خود در برابر حوزه‌های علمیه به خوبی عمل نکردند.
 
وی با بیان این که زندگی طلاب حوزه‌های علمیه از محل دریافت شهریه‌های طلبگی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: شهریه‌ها از محل وجوهات شرعی و کمک‌های مؤمنان تأمین می‌شود و این شهریه‌های حداقلی کفاف یک زندگی خیلی ساده را هم نمی‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که هجمه به حوزه‌های علمیه به بهانه مسائل بودجه‌ای را بی انصافی دانست و تصریح کرد: بودجه‌ای که دولت‌ها در طول سال به زیرساخت‌های حوزه علمیه اختصاص می‌دهد در مقایسه با اعتبارات سالانه یک دانشگاه حداقل است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تخریب‌ها و هجمه‌ها علیه حوزه نمی‌تواند مانع اثرگذاری نهاد‌های حوزوی در جامعه شود، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه با همه مشکلات و کمبود‌ها به وظایف خود در نظام اسلامی عمل خواهند کرد و این کوتاهی‌ها موجب کمرنگ شدن این فعالیت‌ها نخواهد شد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات